login inregistreaza-te newsletter Adrese magazine Plafar
Info

Varsta fericirii maxime

Daca vrei inca un motiv sa traiesti mult, afla ca, potrivit unui studiu germano-american, oamenii ating nivelul maxim de fericire si multumire de-abia la varsta de 74 de ani. Respon sabila de acest lucru este o combinatie de factori, precum reducerea responsabilitatilor, a grijilor de natura financiara si dispunerea de mai mult timp liber.
Cercetatorii au observat ca nivelul de fericire incepe sa scada in anii adolescentei, de la valoarea medie de 5.5, si continua pe o linie descendenta pana la varsta de 40 de ani, dupa care urmeaza o linie constanta, pana la varsta de 46 de ani. Dupa acest prag, graficul fericirii urmeaza o curba ascendenta si atinge nivelul maxim de 5.9, pe o scala de la 1 la 7, in jurul varstei de 74 de ani, dupa care o ia din nou in jos.
CAFEAU TARE REDUCE FLUXUL SANGUIN CATRE INIMA
La o ora dupa consumul unui singur espresso, oamenii au vasele sanguine ingustate, acest lucru impiedicand circulatia sangelui catre inima, avertizeaza cercetatorii de la Universitatea din Palermo. Explicatia consta in faptul ca o substanta care ajuta la imbunatatirea circulatiei sanguine este blocata de actiunea cofeinei. De asemenea, se pare ca, pe termen scurt, antioxidantii din cafea sunt anihilati in urma consumului ridicat de cofeina. Pe termen lung insa, e posibil ca antioxidantii sa castige batalia impotriva cofeinei, dupa cum arata numeroase
studii care au reliefat rolul cafelei in reducerea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare si a diabetului. In concluzie, specialistii ne atentioneaza sa nu consumam mai mult de 5 cesti de cafea pe zi, iar pentru evitarea riscurilor amintite, recomanda cafeaua fara cofeina.
SOFRANUL IMBUNATATESTE VEDEREA
Condimentul de culoarea aurului cu reflexe portocalii, obtinut din staminele florilor albastre de sofranel, utilizat frecvent in bucataria indiana, inverseaza efec tele degenerarii maculare, provocate de imbatranire. Concluzia se desprinde dintr-un studiu recent desfasurat in Italia, in cadrul caruia mai multi pacienti cu aceasta problema au luat pastile de sofran, iar la efectuarea testelor oculare traditionale, de citire a unor diagrame, o parte dintre ei au putut sa citeasca randurile mici pe care nu puteau sa le vada inainte, iar altii au declarat ca au inceput sa lectureze din nou ziare si carti. "Toti pacientii au observat o imbunatatire a vederii in perioada in care au primit pastilele cu sofran. Insa, dupa ce nu le-au mai primit, efectele benefice au disparut rapid", a precizat profesorul Silvia Bisti de la Universitatea Sydney, autoarea cercetarii.


Parerea cititorilor despre acest articol
Adauga un comentariu
 
  • Plafar on Facebook